Mieszkańcy Zielonej Góry w tym sołectw – będący właścicielami budynków zobowiązani są złożyć stosowną deklarację dotyczącą źródeł ciepła i źródeł spalania paliw.
Dotyczy to zarówno budynków o funkcjach mieszkalnych jak i niemieszkalnych ORAZ ALTAN NA TERENACH RODZINNYCH OGRODÓW DZIAŁKOWYCH (ROD) z zainstalowanym źródłem ciepła; piec grzewczy, w tym również tzw. koza. Właściciela będzie obowiązywało zgłoszenie źródła spalania do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków (CEEB), niezależnie od formy prawnej użytkowania budynku.
Służą do tego następujące formularze:
– formularz A – budynki i lokale mieszkalne (https://www.gunb.gov.pl/…/deklaracja-a-03.11.2021.pdf…),
– formularz B – budynki i lokale niemieszkalne (https://www.gunb.gov.pl/…/deklaracja-b-03.11.2021.pdf…)
Terminy składania deklaracji:
– do 30 czerwca 2022 r. – dla źródeł ciepła i spalania paliw uruchomionych przed 1 lipca 2021 r.
– 14 dnia od dnia uruchomienia – w przypadku źródeł ciepła i spalania paliw uruchomionych po 1 lipca 2021 r.
Deklarację można złożyć:
– osobiście w siedzibie Urzędu Miasta Zielona Góra przy ul. Podgórnej 22 w Biurze Obsługi Interesanta – parter, stanowisko nr 5 i 6
– w siedzibie Urzędu Miasta Zielona Góra przy ul. Podgórnej za pomocą wrzutni podawczej umieszczonej przy wejściu głównym do budynku
– przez internet, za pomocą profilu zaufanego, podpisu kwalifikowanego lub e-dowodu na stronie www.zone.gunb.gov.pl
Aby ułatwić zrozumienie treści, o której mowa, w poniższym linku znajdują się materiały informacyjne i filmy instruktażowe:
https://www.gunb.gov.pl/strona/centralna-ewidencja-emisyjnosci-budynkow
Wzór wypełnienia formularza: